IDIXII
ScholarBear kehittää yhteistyössä Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n Linkki-toiminnan kanssa IdiXii-sovellusta, jota pelaamalla nuori saa eväitä omien vahvuuksien tunnistamiseen ja itsetuntemuksen kehittämiseen.
IdiXii-hanke on alkanut vuoden 2023 tammikuussa ja sovellus valmistuu vuoden 2023 lokakuussa. Käy lukemassa lisää IdiXii-sovelluksesta täältä: IdiXii-sovellus nuorten itsetuntemuksen tueksi
ENSISANAT
Ensisanat-sovellus on kehitetty taaperoikäisille lapsille tukemaan suomen kielen oppimista.
Sovellus käsittää 64 sanaa, joita pääsee opettelemaan kahdeksan teeman kautta: eläimet, lelut, ruoat, vaatteet, ruumiinosat, kulkuneuvot, ulkona ja kotona.
Värikkäät kuvat, hauskat äänet ja innostavat harjoitusosiot takaavat sen, että ensisanojen opettelu tämän sovelluksen avulla on paitsi kehittävää myös erittäin mieluisaa puuhaa.
GUIDER GAME
Tiimimme on kehittänyt vuonna 2019 julkaistun Guider Game -nimisen pelin, joka on monikielinen kotoutumista tukeva mobiilipeli Suomeen saapuneille maahanmuuttajanuorille. Guider Game -hanketta hallinnoi Gamu ry ja se oli STEA:n rahoittama.
Guider Game on valittu vuonna 2020 Suomen pelimuseon kokoelmiin esimerkkinä yhteiskunnallisesti vaikuttavasta opetuspelistä. Se oli finalistien joukossa Pakolaisavun vuoden 2018 kotoutumisteoksi ja vuonna 2019 se oli ehdolla Finnish Game Awardsin vuoden turkulaiseksi hyötypeliksi.